Medlemsvillkor för Newport Society

1. Inledning

1.1 Som medlem i Newports medlemsprogram, Newport Society, har du förmåner som inga andra kunder har. Vi har skapat Newports medlemsprogram för att kunna premiera och underlätta för våra mest lojala kunder. Till exempel kommer vi kunna att genom analysera dina köp anpassa erbjudanden efter relevanta produkter och förmåner. Ett exempel på hur vi underlättar för dig är att vi sparar dina köp i 36 månader om du vill göra en reklamation eller om uppgifterna behövs för ett försäkringsärende. Du har även möjlighet till digitalt kvitto på dina butiksköp.

1.2 Dessa medlemsvillkor gäller mellan dig som privatperson och Newport Collection AB, organisationsnummer 556760-0118. Genom att registrera dig som medlem hos Newport godkänner du dessa medlemsvillkor.

1.3 Dessa medlemsvillkor kan komma att uppdateras. Du hittar den senaste versionen av medlemsvillkoren på Newport.se/medlem. Vid större förändringar av våra medlemsvillkor kommer vi att skicka ut de uppdaterade villkoren till din registrerade mailadress. Om du inte accepterar våra ändringar har du alltid rätt att avsluta ditt medlemskap.

2. Medlemskapet

2.1 Newport Society är ett kostnadsfritt och kortlöst medlemskap. För att ansöka om medlemskap hos Newport måste du vara 18 år fyllda samt registrera en mailadress. Endast privatpersoner kan ansöka om medlemskap hos Newport.

2.2 Medlemskapet är personligt och kan ej överlåtas. Eftersom medlemskapet är personligt kan du också uppmanas att identifiera dig i kassan för att ta del av dina medlemsförmåner och registrera dina köp. Du kan välja att identifiera ditt medlemskap med giltig ID-handling eller ditt mobilnummer om du har registrerat det hos Newport.

2.3 Tänk på att vara försiktig när du identifierar dig. Vi ber dig att alltid lämna fram din ID-handling till vår butikspersonal, alternativt själv knappa in ditt personnummer i kassan med hjälp av vår sifferdosa.

2.4 Newport förbehåller sig rätten att neka medlemskap om personen tidigare har blivit avstängd eller spärrad enligt punkt 6.3.

3. Köp på Newport.se

3.1 I dagsläget erbjuder vi inte ett inloggningsalternativ på Newport.se. Däremot matchar vi din mailadress med den vi skickar orderbekräftelsen till och på så sätt registreras även dina köp från Newport.se på ditt medlemskap.

3.2 För att kunna ta del av våra medlemspriser eller andra personliga erbjudanden på Newport.se behöver du i dagsläget gå in via det mailutskick vi kommunicerade från.

4. Dina medlemsförmåner

4.1 Unika erbjudanden och rabatter

4.1.1 Vi vill att du som medlem ska känna dig unik hos oss. Vi kommer därför alltid göra vårt bästa för att ge dig erbjudanden som vi tror att just du tycker om. För att kunna ge dig sådana personliga erbjudanden behöver vi behandla dina personuppgifter i form av namn, kontaktuppgifter (mailadress och mobilnummer), din köphistorik och klickhistorik (t.ex. produkter du har klickat på, artiklar som du har läst på vår webbplats eller om du har agerat på Newport-annonser i sociala medier). Behandlingen av dessa uppgifter behövs för att vi ska kunna förbättra och personligt anpassa de erbjudanden du får hos Newport.

4.1.2 Baserat på dina uppgifter utför vi analyser som kan resultera i att du sorteras in i en kundgrupp (s.k. kundsegment) eller får en unik medlemsprofil. Insikterna ligger till grund för dina personliga erbjudanden och anpassade förmåner. Exempelvis kan du få extra bra erbjudanden på produkter som vi tror att du tycker om i din valda butik. Olika medlemmar kan därför få olika erbjudanden och rabatter.

4.2 Digitala utskick

4.2.1 Du som medlem får också våra nyhetsbrev i form av digitala utskick. Digitala utskick kan ske i form av email, SMS eller riktade annonser på sociala medier. För att kunna erbjuda detta behöver vi behandla personuppgifter i form av mobilnummer, email och köphistorik. Dina uppgifter behövs för att vi ska kunna kommunicera med dig och kunna erbjuda dina personliga erbjudanden och anpassade förmåner. Läs mer om personliga erbjudanden under punkt 4.1.

4.3 Digitala kvitton

4.3.1 För att underlätta för dig har du möjlighet att få dina butikskvitton i digitalt format. Detta gör det lättare att spara och hitta kvitton vid en eventuell reklamation eller för egen uppföljning av dina inköp. För att kunna erbjuda digitala kvitton behöver vi behandla personuppgifter i form av mailadress och uppgifter om ditt köp. Dina uppgifter behövs för att vi ska kunna kommunicera de digitala kvittona till dig.

5. Vår kommunikation

5.1 För att du ska kunna ta del av dina förmåner och få information om ditt medlemskap eller andra spännande saker som händer hos oss kommer du att få kommunikation från oss i olika kanaler, t.ex. via email, sms, postala utskick, sociala medier eller andra liknande kanaler. För detta ändamål kommer vi därför att behandla dina personuppgifter.

6. Avtalstid och medlemskapets upphörande

6.1 Dessa villkor träder i kraft i samband med att du registrerar dig som medlem via Newport.se eller i butik och gäller tillsvidare.

6.2 Du kan när som helst välja att gå ur Newports medlemsprogram genom att kontakta vår Kundservice (kontaktuppgifter finner du under punkt 9). Om du avslutar ditt medlemskap eller om Newport säger upp ditt medlemskap enligt punkt 6.3 går du miste om de förmåner och tjänster som följer med medlemskapet.

6.3 Newport förbehåller sig rätten att ensidigt spärra eller utesluta en medlem, utan att i förväg meddela dig om detta, i händelse av missbruk (inklusive misstanke om missbruk), inaktivitet i mer än 36 månader, brott mot dessa medlemsvillkor, bedrägerier eller andra liknande händelser eller beteenden.

7. Ansvarsbegränsning

7.1 Newport ansvarar inte för förluster eller skador pga. tekniska fel, nedsatta funktioner eller andra liknande fel som relaterar till ditt medlemskap hos Newport. Detta gäller endast ansvar som inte kan uteslutas enligt tvingande lagstiftning.

8. Dataskydd

8.1 Vår personuppgiftsbehandling

8.1.1 För att kunna uppfylla våra åtaganden i dessa medlemsvillkor behöver vi behandla dina personuppgifter. På vilket sätt vi behöver behandla dina personuppgifter framgår av dessa medlemsvillkor, men vi har också tagit fram mer detaljerad information om vår personuppgiftsbehandling. Denna finns att hitta i vår Integritetspolicy.

8.1.2 I integritetspolicyn kan du bl.a. läsa mer om ändamålen som vi använder dina personuppgifter för, vilken laglig grund som vi stödjer vår behandling på, vilka företag som kan få ta del av dina personuppgifter, hur länge vi sparar dina uppgifter och fullständig information om dina rättigheter.

8.2 Dina rättigheter

8.2.1 När vi behandlar dina personuppgifter gör vi bara detta om det är nödvändigt för att kunna uppfylla våra åtaganden till dig som medlem. Men det är viktigt för oss att alltid respektera din integritet. Vi vill därför göra dig uppmärksam på några av dina rättigheter.

  • Du kan närsomhelst invända mot vår direktmarknadsföring
  • Du kan närsomhelst avsluta ditt medlemskap från Newports medlemsprogram

8.2.2 Om du vill avsluta ditt medlemskap kommer vi att ta bort dina personuppgifter som är kopplade till ditt medlemskap. Även om du går ur vårt lojalitetsprogram kan vi fortsätta behandla vissa personuppgifter om dig när vi måste göra det enligt lag (t.ex. transaktionsdata enligt bokföringslagen) eller när vi har tvingande berättigade skäl att göra det (t.ex. när vi behandlar anonyma data i affärsutvecklingssyfte).

9. Kontakta oss

Har du frågor angående Newports medlemsprogram? Du är alltid välkommen att kontakta Newports Kundservice på tel: 075-66 60 300 eller via [email protected]

Våra experter är online

Ställ dina frågor, be om tips & råd eller sortimentsguidning.

För frågor om din pågående order
kontakta vår support här.

Våra experter är online

false